یزدفردا "اميد نساج دره"خبرنگار شبستان دريزد،:جمعي از طلاب ممتاز يزدي مشغول تحصيل در حوزه هاي علميه قم و يزد با اهداي لوح سپاس و جوايز ارزشمندي تجليل شدند.
 
مدير حوزه علميه مصلي يزد در این مراسم طی گفتگوئی اظهار داشت: استان يزد در مجموع 2 هزار و 700 طلبه و روحاني دارد كه 1هزار و 400 نفر آن ها در حوزه علميه يزد و 1 هزار 300 نفر نيز در حوزه علميه قم مشغول تحصيل هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمين سيد كاظم مدرسي با اشاره به نقش حوزه هاي علميه يزد در دوران هاي گذشته گفت: افرادي چون آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي مؤسس حوزه علميه قم، آيت الله العظمي سيد كاظم طباطبايي اسوه فقاهت و شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي از افتخارات حوزه علميه يزد به شمار مي روند و مصاديقي از نقش مؤثر حوزه هاي علميه يزد هستند.
 
وي گفت: با توجه به حد نصابي كه در نظر گرفته شده است 142 نفر از طلاب به عنوان ممتازين شناخته  و معرفي شده اند كه از اين تعداد 94 نفر در حوزه علميه قم مشغول تحصيل هستند، 31 نفر در حوزه هاي علميه يزد در حال تحصيل و بقيه در حوزه هاي ميبد و اردكان و بافق و مهريز مشغول تحصيل هستند.

 
 
امام جمعه محمد آباد افزود: طبق آمارهايي كه به دست آمده است حدود 10 درصد از جمعیت يزد را  سادات تشکیل می دهند و 14 نفر از 142 نفر طلبه ممتاز  نيز سادات هستند.
 
مراسم تجليل از طلاب يزدي در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد و طلاب ممتاز هداياي خود را از دست مبارك حضرت آيت الله العظمي سبحاني دريافت كردند.
 
گفتني است در اين مراسم آيت الله وافي عضو مجلس خبرگان رهبري ، مدير كل تبليغات اسلامي يزد، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه و جمعي از علما و مسئولين استاني برگزار شد.
 
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا